Helg igen...

Tänk att det redan är slutet av oktober.
Tiden bara flyger iväg.
Den där efterlängtade sommaren och semestern
är bara ett minne blott.
 
Men Sverige har ju sin tjusning i olika årstider.
Även om jag föredrar sommar och värme.
 
Jobbet rullar på och det har varit rätt så stressigt i perioder.
Biblioteket det kan jag ju, men det finns alltid att göra.
Vikariehanteringen tar stor del av min arbetstid.
Och jag känner mig som en virrhöna ibland.
Jag brukar skylla på att min "hårddisk" i skallen är tom
och att jag "laggar" en hel del.
Saknar verkligen Annah på jobbet.
Men så fort som tiden går så är hon snart tillbaka igen.
 
Jag har träffat båda barnbarnen den här veckan.
Lilla Wilmer som vuxit och blivit så stor.
En pigg och glad liten kille som skänker en sådan stor lycka till alla.
Alltid glad och har nu börjat upptäcka världen runt omkring sig.
Och han har två fantastiskt duktiga föräldrar.
Att se sin egen lilla tös bli mamma och växa med uppgiften
är en fantastisk känsla.
Sen lilla Signe som blivit så stor.
Som bubblar utav glädje och kärlek.
Och som är som en liten papegoja.
Pratar hela tiden och visar tydligt vad hon vill och inte vill.
Även hon har två fantastiskt duktiga föräldrar.
Ja mina barn och barnbarn gör mig till
en otroligt stolt mamma och mormor/farmor.
 
Nu ska jag strax åka iväg och titta på sönernas innebandy match.
Ska vara med Signe medans hennes pappa spelar.
Och känner jag henne rätt så blir det mycke "heja pappa".
 

Ta nu hand o varandra och var rädda om varandra.
Och tänk på att et leende kan förändra någons dag.
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0