Glad Påsk ....

 
Jaa, så var det helt plötsligt påsk.
Och jag har för första gången struntat i påskpynt..
Inte en hare,  tupp eller höna har jag tagit fram.
Tänker inte gå upp på vinden och hämta ner lådan.
Påskpynta för mig själv, nä det är jag för lat för.
Det enda påskandet här är påskkärringen och jag behöver inte pyntas.
 
Ja, det är en annorlunda tid nu.
Inte vad man är van vid.
I ett helt år har vi levt med pandemin.
Och just nu ökar smittan överallt verkar det som.
Det som förvånar mig är att inte alla tar det på allvar.
Resor till fjällen och folk i liftköer.
Matställen och mackar/affärer ,får låsa dörrarna
för att folk inte respekterar det som står.
Fullbokade flyg utomlands.
Festande och folkhoper .
Folk struntar i rekomendationer som finns.
Man är kanske inte rädd för att bli sjuk själv.
Antingen så tänker man inte på att man kan smitta andra
eller så skiter man i det.
Hur det än är så hoppas jag man tänker till en extra gång
innan man gör vissa saker.
 
Det är ju ändå tur att vi lever i den tid vi gör.
Vi kan facetima med våra barn och barnbarn.
Vi kan skicka bilder och följa varandra i sociala medier.
Och de flesta i dag har ju en telefon i handen.
Inte som när jag var liten.
En väggfast telefon med snurrskiva på.
 
Två av mina barn har fyllt år den senaste veckan.
Har så svårt att förstå att mina barn är så gamla som de är.
Men jag är så otroligt stolt över dom alla tre.
Är så tacksam för att jag får vara mamma åt just dom.
och tacksamhet är något jag har mycket av .
 
 
Mina fyra barnbarn får mig att känna en enorm glädje, lycka, kärlek och tacksamhet.
Ja det är bara några av de känslor jag har.
Att få vara en del i deras liv och följa deras utveckling är underbart..
Och även om vi inte träffats så ofta nu, så har vi pratat på face time.
Och det värmer hjärtat varje gång.
 
 
Idag har jag tagit fram mina utemöbler till balkongen.
Hoppas på några sol timmar i helgen.
Så jag kan sitta ute och njuta av vårsolen.
Det är mycket jag skulle behöva göra här hemma...
Men , nää..
Det får vänta om solen visar sig.
 
Nu vill jag bara önska er all en härlig påsk helg.
Var rädda om varandra.
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0